Artykuł NIE jest sponsorowany
2 książki dla copywritera, dzięki którym piszesz lepiej
Recenzje książek.
Co tu się rozpisywać. Podrzucam samouczki dla copywriterki i copywritera. Gdy masz je pod ręką, tekstom wychodzi na dobre, bo pomagają.
Poradnik + słownik i same konkrety. Przygotujesz teksty takie, jak trzeba.
„Sztuka projektowania tekstów”
Autorka: Ewa Szczepaniak
Czasami można trafić na opinię o poradnikach, w której ktoś narzeka rozczarowany, że po przeczytaniu nie dowiedział się niczego nowego. A przecież poradniki doradzają, przytaczają sposoby i dostarczają zalecenia.
Poradnik „Sztuka projektowania tekstów” ma: wprowadzenia, przykłady, wyjaśnienia, podsumowania oraz ćwiczenia.
Opracowała i napisała go jedna z najlepszych nauczycielek copywritingu w Polsce i biznesmenka Ewa Szczepaniak, dla której twórczość użytkowa jest sposobem na życie.
Znawcy tematu będą do niego zerkać i korzystać z podpowiedzi. Początkujący będą pisać lepiej i wykorzystają do codziennej pracy z tekstami.
Jest trochę poradników o copywritingu i jest, w czym wybierać. Ale łapię za tę książkę po rady, kiedy wypadam z copy-rytmu i człapię myślami nie wiadomo gdzie. Podsuwa mi właściwą metodykę do tworzenia tekstowych projektów.
Potrzebujesz dobrego wsparcia podczas pracy z tekstami? Ta pozycja na pewno Cię nie zawiedzie, kiedy po nią sięgniesz.
„497 błędów”
Autor: Łukasz Mackiewicz
Słownik o pomyłkach, które nie do końca są zrozumiałe i popełniane przez większość; o błędach mniej znanych i nie do końca oczywistych; o normach i zasadach poprawnościowych.
„497 błędów” ma: wprowadzenia, przykłady (złe w czerwieni, zielone są poprawne) i wyjaśnienia.
I tak m.in. opracował go redaktor i korektor Łukasz Mackiewicz, który ma bzika na punkcie poprawności językowej.
Sporo jest słowników na rynku i jest, w czym wybierać. Ale ta książka wyciąga mnie z opałów, kiedy dopadają byki. Z nią moje teksty są zredagowane.
Masz opracowane i wyjaśnione błędy:
- ortograficzne;
- interpunkcyjne;
- leksykalne;
- fleksyjne;
- składniowe;
- fonetyczne i edytorskie.
Nowoczesne wydanie dla tych, którzy pisać chcą poprawnie, ale czasami zafiksują się na najróżniejszych i zawiłych elementach polszczyzny. Pozycja dla każdego. W końcu błąd błędowi nierówny.
Poradnik + słownik = 864 strony, dzięki którym staniesz się lepszym autorem.
Autor
Mariusz Litwinienko
Opracowuję język komunikacji i tworzę pomysłową wizję produktu lub usługi. Pomagam m.in. małym firmom i osobom kreatywnym działać w świecie cyfrowym i angażować klientów (artykuły, one page, landing page, recenzja książki).