Odbiorca, klient w końcu człowiek kupuje od tych, którzy:
Źródłem tych wskazówek jest szczera i wiarygodna relacja, bo takiej klient oczekuje.
Zapraszam Cię po więcej.
Który przedsiębiorca nie chciałby promować ulubioną drużynę publiczności, hmm? Wiadoma sprawa, jak to przekłada się na zyski z takiej reklamy.
Niestety, niektórzy myślą w kategoriach „ty” i „ja” oraz „oni” i „my”. To taki rodzaj dbania o własne interesy, a nie gra zespołowa.
Tymczasem współpraca jest najważniejsza w procesie perswazji. Skupianie się na tym, co nas łączy, nie dzieli, sprawia, że współpraca zacieśnia się i opiera na wzajemnym zaufaniu i zdrowych relacjach. Łatwiej też przychodzi przekonywanie. Możesz więcej.
Marzeniami są nie tylko wygrane polskich reprezentacji. W wielu sytuacjach drobne potrzeby klientów (kibiców) też się do nich zaliczają. Bądź partnerem i doradcą, zaspokajaj ich wymagania, a Twoja marka będzie ulubioną.
Ludzie pragną prostoty i dążą do niej, bo:
Ale uważaj: klient nie jest sobą, kiedy jest głodny.
Ile wydarzyło się do tej pory nieszczęść? Nawet jeśli przyjdą spokojne czasy strach i lęki pozostaną. Nasączone są nimi dzieci. Te ziemskie skrzaty poniosą psychiczne hamulce i łańcuchy, a radości po drodze tyle, ile kropli na rozgrzanym dachu.
Zapewnij bezpieczeństwo. Daj ludziom to poczucie, bo w najbliższych latach będzie odgrywać istotną rolę.
Dyskryminacja i poszarpane emocjonalnie kobiety przez narzucony schemat myślenia o nich.
A przecież potencjał nie ma płci.
Chcą współtworzyć i realizować, chcą akceptacji, chcą uznania.
Pomóż im być sobą.
Kampania Victoria’s Secret Nie jestem aniołem.
Proste koncepcje poprawiają warunki życia.
Inteligentne pomysły dla miast.
Dystans i słuszne decyzje idą w parze. Skąd ten dystans? Był czas, kiedy tandeta zalała rynek i „wychowywała” klientów. Był.
Teraz nie tylko uciekają od tandety. Widzą luki w opisie ofercie i już nie chce im się zadawać pytań, tylko szukają dalej. Przeglądają warunki zwrotu i czasami jest ich tyle, że wygląda to na celowe zagranie, żeby zniechęcić do reklamacji. I idą tam, gdzie jest napisane jasno i brzmi uczciwie.
Zawiedziesz odbiorców, to przeniosą się do innego sprzedawcy, nawet jeśli oddalony jest od Ciebie o 34 kliknięcia.
Klienci pamiętają.
Chcą wejść w prosty proces zakupu i chcą ofertę, która poprawia jakość życia.
Tak robi firma Honda, a dokładnie Wataru Chino. Razem z chłopakami, opracowali wibracyjne wkładki do butów dla osób niewidomych i niedowidzących. Połączone z nawigacją informują stopę drganiami, kiedy się zatrzymać, skręcić lub iść przed siebie.
Ludzie są najbardziej społeczni i towarzyscy ze wszystkich stworzeń. Kiedy jesteśmy zaangażowani emocjonalnie i odczuwamy silne więzi z innymi, nasze samopoczucie znacznie się poprawia.
Robert Cialdini
I wystarczy dać im szczery i wiarygodny impuls.
Źródła:
Świat na tak! Robert Cialdini;
Marketing Examples
Opracowuję język komunikacji i tworzę pomysłową wizję produktu lub usługi. Pomagam m.in. małym firmom i osobom kreatywnym działać w świecie cyfrowym i angażować klientów (strony WWW, artykuły, one page, landing page, blurb — promocja książki lub e-booka).