5 rad, za którymi idą kupujący

Psychologiczna esencja copywritingu

Odbiorca, klient w końcu człowiek kupuje od tych, którzy:

  1. pomagają spełniać marzenia;
  2. pokazują, jak przerobić niepowodzenia;
  3. przekładają obawy na racjonalne wybory;
  4. polecają rozwiązania;
  5. zachęcają i usuwają utrudnienia.

Źródłem tych wskazówek jest szczera i wiarygodna relacja, bo takiej klient oczekuje.

Zapraszam Cię po więcej.

1. Pomagaj spełniać marzenia

Który przedsiębiorca nie chciałby promować ulubioną drużynę publiczności, hmm? Wiadoma sprawa, jak to przekłada się na zyski z takiej reklamy.

Niestety, niektórzy myślą w kategoriach „ty” i „ja” oraz „oni” i „my”. To taki rodzaj dbania o własne interesy, a nie gra zespołowa.

Tymczasem współpraca jest najważniejsza w procesie perswazji. Skupianie się na tym, co nas łączy, nie dzieli, sprawia, że współpraca zacieśnia się i opiera na wzajemnym zaufaniu i zdrowych relacjach. Łatwiej też przychodzi przekonywanie. Możesz więcej.

Marzeniami są nie tylko wygrane polskich reprezentacji. W wielu sytuacjach drobne potrzeby klientów (kibiców) też się do nich zaliczają. Bądź partnerem i doradcą, zaspokajaj ich wymagania, a Twoja marka będzie ulubioną.

www.sport.tvp.pl

2. Pokazuj, jak przerobić niepowodzenia

Ludzie pragną prostoty i dążą do niej, bo:

  • chcą sobie ulżyć,
  • chcą przebić się przez nieśmiałość,
  • chcą zerwać ze złym nastrojem.

Ale uważaj: klient nie jest sobą, kiedy jest głodny.

www.apteka-melissa.pl

3. Przekładaj obawy na racjonalne wybory

Ile wydarzyło się do tej pory nieszczęść? Nawet jeśli przyjdą spokojne czasy strach i lęki pozostaną. Nasączone są nimi dzieci. Te ziemskie skrzaty poniosą psychiczne hamulce i łańcuchy, a radości po drodze tyle, ile kropli na rozgrzanym dachu.

Zapewnij bezpieczeństwo. Daj ludziom to poczucie, bo w najbliższych latach będzie odgrywać istotną rolę.

www.pzu.pl

4. Polecaj rozwiązania

Dyskryminacja i poszarpane emocjonalnie kobiety przez narzucony schemat myślenia o nich.

A przecież potencjał nie ma płci.

Chcą współtworzyć i realizować, chcą akceptacji, chcą uznania.

Pomóż im być sobą.

Kampania Victoria’s Secret Nie jestem aniołem.

www.thelingerieaddict.com

Proste koncepcje poprawiają warunki życia.

Inteligentne pomysły dla miast.

www.ibm.com

5. Zachęcaj i usuwaj utrudnienia

Dystans i słuszne decyzje idą w parze. Skąd ten dystans? Był czas, kiedy tandeta zalała rynek i „wychowywała” klientów. Był.

Teraz nie tylko uciekają od tandety. Widzą luki w opisie ofercie i już nie chce im się zadawać pytań, tylko szukają dalej. Przeglądają warunki zwrotu i czasami jest ich tyle, że wygląda to na celowe zagranie, żeby zniechęcić do reklamacji. I idą tam, gdzie jest napisane jasno i brzmi uczciwie.

Zawiedziesz odbiorców, to przeniosą się do innego sprzedawcy, nawet jeśli oddalony jest od Ciebie o 34 kliknięcia.

Klienci pamiętają.

Chcą wejść w prosty proces zakupu i chcą ofertę, która poprawia jakość życia.

Tak robi firma Honda, a dokładnie Wataru Chino. Razem z chłopakami, opracowali wibracyjne wkładki do butów dla osób niewidomych i niedowidzących. Połączone z nawigacją informują stopę drganiami, kiedy się zatrzymać, skręcić lub iść przed siebie.

www.ashirase.com

Ludzie są najbardziej społeczni i towarzyscy ze wszystkich stworzeń. Kiedy jesteśmy zaangażowani emocjonalnie i odczuwamy silne więzi z innymi, nasze samopoczucie znacznie się poprawia.

Robert Cialdini

I wystarczy dać im szczery i wiarygodny impuls.

Źródła:

Świat na tak! Robert Cialdini;

Marketing Examples

Autor

Mariusz Litwinienko

Opracowuję język komunikacji i tworzę pomysłową wizję produktu lub usługi. Pomagam m.in. małym firmom i osobom kreatywnym działać w świecie cyfrowym i angażować klientów (artykuły, one page, landing page, recenzja książki).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *