5 rad, za którymi idą kupujący

Psychologiczna esencja copywritingu

Psychologiczna esencja copywritingu

Odbiorca, klient w końcu człowiek kupuje od tych, którzy:

  1. pomagają spełniać marzenia;
  2. pokazują, jak przerobić niepowodzenia;
  3. przekładają obawy na racjonalne wybory;
  4. polecają rozwiązania;
  5. zachęcają i usuwają utrudnienia.

Źródłem tych wskazówek jest szczera i wiarygodna relacja, bo takiej klient oczekuje.

Zapraszam Cię po więcej.

Esencja copywritingu

5 rad dla każdego handlowca

1. Pomagaj spełniać marzenia.

Który przedsiębiorca nie chciałby promować ulubioną drużynę publiczności, hmm? Wiadoma sprawa, jak to przekłada się na zyski z takiej reklamy.

Niestety, niektórzy myślą w kategoriach „ty” i „ja” oraz „oni” i „my”. To taki rodzaj dbania o własne interesy, a nie gra zespołowa.

Tymczasem współpraca jest najważniejsza w procesie perswazji. Skupianie się na tym, co nas łączy, nie dzieli, sprawia, że współpraca zacieśnia się i opiera na wzajemnym zaufaniu i zdrowych relacjach. Łatwiej też przychodzi przekonywanie. Możesz więcej.

Marzeniami są nie tylko wygrane polskich reprezentacji. W wielu sytuacjach drobne potrzeby klientów (kibiców) też się do nich zaliczają. Bądź partnerem i doradcą, zaspokajaj ich wymagania, a Twoja marka będzie ulubioną.

www.sport.tvp.pl

2. Pokazuj, jak przerobić niepowodzenia.

Ludzie pragną prostoty i dążą do niej, bo:

  • chcą sobie ulżyć,
  • chcą przebić się przez nieśmiałość,
  • chcą zerwać ze złym nastrojem.

Ale uważaj: klient nie jest sobą, kiedy jest głodny.

www.apteka-melissa.pl

3. Przekładaj obawy na racjonalne wybory.

Ile wydarzyło się do tej pory nieszczęść? Nawet jeśli przyjdą spokojne czasy strach i lęki pozostaną. Nasączone są nimi dzieci. Te ziemskie skrzaty poniosą psychiczne hamulce i łańcuchy, a radości po drodze tyle, ile kropli na rozgrzanym dachu.

Zapewnij bezpieczeństwo. Daj ludziom to poczucie, bo w najbliższych latach będzie odgrywać istotną rolę.

www.pzu.pl

4. Polecaj rozwiązania.

Dyskryminacja i poszarpane emocjonalnie kobiety przez narzucony schemat myślenia o nich.

A przecież potencjał nie ma płci.

Chcą współtworzyć i realizować, chcą akceptacji, chcą uznania.

Pomóż im być sobą.

Kampania Victoria’s Secret Nie jestem aniołem.

www.thelingerieaddict.com

Proste koncepcje poprawiają warunki życia.

Inteligentne pomysły dla miast.

www.ibm.com

5. Zachęcaj i usuwaj utrudnienia.

Dystans i słuszne decyzje idą w parze. Skąd ten dystans? Był czas, kiedy tandeta zalała rynek i „wychowywała” klientów. Był.

Teraz nie tylko uciekają od tandety. Widzą luki w opisie ofercie i już nie chce im się zadawać pytań, tylko szukają dalej. Przeglądają warunki zwrotu i czasami jest ich tyle, że wygląda to na celowe zagranie, żeby zniechęcić do reklamacji. I idą tam, gdzie jest napisane jasno i brzmi uczciwie.

Zawiedziesz odbiorców, to przeniosą się do innego sprzedawcy, nawet jeśli oddalony jest od Ciebie o 34 kliknięcia.

I klienci pamiętają.

Chcą wejść w prosty proces zakupu i chcą ofertę, która poprawia jakość życia.

Tak robi firma Honda, a dokładnie Wataru Chino. Razem z chłopakami, opracowali wibracyjne wkładki do butów dla osób niewidomych i niedowidzących. Połączone z nawigacją informują stopę drganiami, kiedy się zatrzymać, skręcić lub iść przed siebie.

www.ashirase.com

Ludzie są najbardziej społeczni i towarzyscy ze wszystkich stworzeń. Kiedy jesteśmy zaangażowani emocjonalnie i odczuwamy silne więzi z innymi, nasze samopoczucie znacznie się poprawia.

Robert Cialdini

I wystarczy dać im szczery i wiarygodny impuls.

Źródła:

Świat na tak! Robert Cialdini;

Marketing Examples

Mariusz Litwinienko

COPYWRITER

Opracowuję język komunikacji i tworzę pomysłową wizję produktu lub usługi.

CIEKAWE ARTYKUŁY

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.