Książka nie tylko dla copywritera,

dzięki której zakotwiczysz tekst w umysłach czytelników

Dobra książka.

Autorzy pokazują, jak projektować opowieści fikcyjne albo wartościowe dla klienta, aby zyskały popularność.

Poradnik na czasie, do którego wracasz.

Przyczepne_historie

Opowieści o kreatywności sprawiają, że mamy ochotę zrobić coś nietypowego, wykazać się pomysłowością, eksperymentować z nowymi rozwiązaniami.

Chip & Dan Heath

Spis treści

Złodzieje nerek. Chwytliwe = zrozumiałe, zapadające w pamięć i skutecznie zmieniające myśli i zachowania. Słodycze na Halloween. Sześć zasad: SUKCES. Czarny charakter. Klątwa wiedzy. Trudno wystukiwać rytm. Kreatywność zaczyna się od szablonu.

Myśl przewodnia dowódcy. NAPRAWDĘ tanie linie. Zagrzebywanie leadu i odwrócona piramida. Gospodarka, głupcze. Paraliż decyzyjny. Klinika: ekspozycja na słońce. Nazwiska, nazwiska i jeszcze raz nazwiska. Prostota = sedno + zwięzłość. Przysłowia. PalmPilot — drewniany klocek. Wykorzystywanie tego, co już jest. Schemat pomelo. Ogólny zarys: Szczęki w kosmosie.

Instrukcja bezpieczeństwa, która odniosła sukces. Brew zaskoczenia. Tanie chwyty i zrozumienie post factum. Psucie maszyny predykcyjnej. „Nordie, który…”. „W przyszły czwartek nie ma lekcji”. Klinika: Zbyt dużo na pomoc zagraniczną? Pierścienie Saturna. Punkty przełomowe w kinie. Teorie luki informacyjnej. Klinika: pozyskiwanie środków. Przygotowywanie gruntu: futbol akademicki. Kieszonkowe radio. Człowiek na Księżycu.

Kwaśne winogrona. Krajobrazy jako ekocelebryci. Jak mniej abstrakcyjnie uczyć odejmowania. Rachunkowość z opery mydlanej. Pamięć jak rzep. Brązowe oczy, niebieskie oczy. Inżynierowie kontra pracownicy produkcji. Rodzina Ferrarich jedzie do Disney Worldu. Białe rzeczy. Skórzany komputer. Klinika: doustna terapia nawadniająca. Hamburger Helper i Sam Saddleback.

Naukowiec, który zdobył Nagrodę Nobla, a nikt mu nie wierzył. Mięsożerne banany. Autorytet i antyautorytet. Pam Laffin, palaczka. Ważne detale. Ławnicy i szczoteczka w kształcie Dartha Vadera. Tańczący 73-latek. Dane statystyczne: głowice jądrowe jako kulki śrutu. Zasada ludzkiej skali. Pracownicy biura jako drużyna futbolu. Klinika: histeria na punkcie ataków rekina. Test Sinatry. Transport filmów z Bollywood. Jadalna tkanina. A gdzie wołowina? Obiektywna weryfikacja. Emocjonalny zbiornik. Klinika: nasza omylna intuicja. Szkolenie dla nowych zawodników NBA.

Zasada Matki Teresy: Gdy patrzę na masy, nie robię nic. Gdy patrzę na pojedynczego człowieka, zaczynam działać. Nadużycie semantyczne, czyli dlaczego unikatowe nie jest unikatowe. Odbudowa „sportowej postawy”. Tandetne, ale mistrzowskie reklamy sprzedaży wysyłkowej. WIIFY. Telewizja kablowa w Tempe. Unikanie piwnicy Maslova. Obiad w Iraku. Maszyna do popcornu i nauki polityczne. Klinika: Po co się uczyć algebry? Nie rób wiochy w Teksasie. Kogo obchodzą duety fortepianowe? Tworzenie empatii.

Dzień, w którym zawiódł kardiomonitor. Fachowe rozmowy w Xeroxie. Pomocne i niepomocne wizualizacje. Historie jak symulator lotu. Klinika: jak sobie radzić z trudnym studentem. Jared, 200-kilowy chłopak na diecie fast foodu. Dostrzeganie inspirujących historii. Wyzwanie. Bliskość. Kreatywność. Inspirujące historie w Banku Światowym: pracownik medyczny w Zambii. Jak rozzłościć prelegentów opowieścią.

Mili faceci kończą ostatni. To elementarne, mój drogi Watsonie. Moc dostrzegania. Klątwa wiedzy jeszcze raz. Zwróć uwagę, zrozum, uwierz, zaangażuj się i działaj. Problemy ze skutecznym przekazem: objawy i rozwiązania. John F. Kennedy kontra Floyd Lee.

  1. Jak rozmawiać o strategii
  2. Jak skutecznie nauczać
  3. Jak wymazać z pamięci

Najsłynniejsze zdanie Sherlocka Holmesa brzmi: To elementarne, mój drogi Watsonie. Ale Sherlock nigdy je nie wypowiedział. Jest nieprawdziwe. Dlaczego więc ludzie tak zapamiętali?

Holmes często mówił „Mój drogi Watsonie” i wielokrotnie mawiał „elementarne”. Ktoś, być może zapytany o zacytowanie czegoś z kryminału, połączył te słowa w zdanie tak udane, że stało się popularne.

W Przyczepnych… znajdziesz wiele zagadnień m.in.:

  • przykłady „przed i po”, czyli atrakcyjne metamorfozy tekstów,
  • ciekawe i intrygujące historie, które wydarzyły się i inspirują,
  • o umiejętności dostrzegania świetnych pomysłów,
  • dlaczego się fascynujemy?

Jeśli jesteś copywriterem albo opowiadaczem historii, to nawtykasz do tej książki sporo zakładek, albo wyręczy je zakreślacz.

Wyobraźnia czytelnika chce coś ciekawego. Ściągaj z Przyczepnych… i przerabiaj swoje teksty, a zagoszczą w niej na dłużej.

Mariusz Litwinienko

COPYWRITER

Opracowuję język komunikacji i tworzę pomysłową wizję produktu lub usługi.

CIEKAWE ARTYKUŁY

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.