4 błędy początkującego freelancera Znasz je?

Potknięcia są nieuniknione. Bez względu na to, jak bardzo będziesz przygotowany, zrobisz pomyłkę – nawet kilkakrotnie tę samą. Pokażę Ci 4 błędy początkującego freelancera i podpowiem, jak sobie z nimi radzić.

1. Niskie stawki

Siostry i bracia freelancerzy na początku kariery nisko wyceniają swoje usługi. Tymczasem niskie stawki kojarzą się z marną jakością i zniechęcają wielu potencjalnych klientów.

Wyceniaj swoją pracę na podstawie:

  • doświadczenia i wiedzy,
  • czasu poświęconego na wykonanie zlecenia,
  • umiejętności,
  • zużycia prądu i kawy.

2. Zniechęcające portfolio

Portfolio — wizytówka freelancera w sieci. Klient na widok błędów ortograficznych powie, że jesteś… no właśnie. Nie zachęcają też teksty przeładowane detalami oraz takie, w których razi brak koncepcji.

Postaw na „mało a konkretnie”. Pokaż siebie i swoje umiejętności z jak najlepszej strony. Niech Twoje portfolio budzi zainteresowanie i zachęca.

3. Brak organizacji

Praca na freelansie to praca jak każda inna. Będzie harówką, gdy nie określisz sobie czasu na działanie. A brak dyscypliny i chaos w zarządzaniu dniem, odbiją się na jakości pracy i na Twoim zdrowiu.

Wyłącz wszystkie przeszkadzajki. Bierz tyle zleceń, ile możesz. Nie rób wszystkiego naraz. Pracuj nad samodyscypliną i szukaj swojego rytmu.

4. Pokusa wycofania

Problemy prywatne i kryzysy emocjonalne. Niezadowoleni klienci i blokady twórcze. Spadek formy i… freelancer „zjeżdża do rowu”.

Dbaj o zdrowie. Spotykaj się z ludźmi i nagradzaj za małe sukcesy. Wyznaczaj sobie cele i rozwijaj umiejętności. Planuj wolny czas i wierz w siebie!

Potknięcia uczą.

Przedstawiłem Ci 4 błędy początkującego freelancera. Początki zwykle są gorzkie, ale przyglądaj się sobie. Niewielka zmiana w myśleniu może przynieść duże korzyści. Wyciągaj wnioski i nie bierz niepowodzenia zbyt mocno do siebie.

Autor

Mariusz Litwinienko

Opracowuję język komunikacji i tworzę pomysłową wizję produktu lub usługi. Pomagam m.in. małym firmom i osobom kreatywnym działać w świecie cyfrowym i angażować klientów (artykuły, one page, landing page, recenzja książki).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *