Artykuł NIE jest sponsorowany

Jak być kreatywnym?

Recenzja książki „Kreatywność”.

Dobra lektura.

Minęło trochę lat od pierwszego wydania, ale to niczego nie zmienia, bo dzięki niej zweryfikujesz swoje refleksje, wyciągniesz wnioski i będziesz wiedział, jak wydobyć pomysły. Bez względu na wiek.

Chcesz być kreatywny?

Osho pomoże.

Hinduski nauczyciel, Osho, skupiał się na wewnętrznej przemianie człowieka — stawiał na osobisty rozwój duchowy. Uczył, jak za pomocą medytacji pozbyć się stresu, dzięki czemu człowiek łatwiej doświadcza stanu rozluźnienia i wolności od myśli.

Mógłbym rzec, że wystarczy się odprężyć i pojawią się pomysły, ale to nie wszystko, co można znaleźć w książce „Kreatywność”, która została przełożona z transkrypcji. Tak powstały wszystkie pisane wersje wykładów i rozmów prowadzone przez Osho na całym świecie.

Osho mówi:

Odstaw na bok umysł, niech odsapnie, bo przeszkadza. Żeby być twórczym, czyli tworzyć nowe, oryginalne, trzeba być na to otwartym i podatnym. Przenosisz coś ze świata nieznanego do znanego. Nie ma przy tym przeszłości i przyszłości. Wchodzisz głęboko w teraźniejszość i zarzucasz sieć.

Kiedy skończysz czytać albo słuchać, przyswoisz treść i będziesz syty, wtedy go przywołasz. Po takiej przerwie umysł będzie odświeżony, a pamięć, wiedza, doświadczenie pomogą Ci tworzyć.

Bo:

Twórca wie doskonale, że nie jest twórcą, a instrumentem. Jego dzieło ma głębie: „… potrafi zobaczyć coś, czego nikt inny nie widział, czego żadne oko nie dostrzeże, żadne inne ucho nie usłyszy. To właśnie znaczy, że jesteś kreatywny”.

Odstaw rolę biznesmena, sprzedawcy, dyrektora szkoły albo profesora i przygarnij tyle zainteresowań, ile możesz. Śpiewaj, pisz, graj na gitarze, bo wiele fascynacji przekłada się na bogactwo wewnętrzne. A sens życia tkwi w bogactwie przeżytych doznań.

Wprowadzaj nowości, bo na tym polega kreatywność, nieznane sposoby, nowe znaczenia i próbuj robić coś, czego nikt jeszcze nie próbował.

Bo:

„Jeśli […] matematyk zajmuje się muzyką, wniesie on do swej gry coś, czego muzyk by nie potrafił wymyślić. Jeśli muzyk stanie się matematykiem — wzbogaci świat matematyki. Najwspanialsze przejawy kreatywności zdarzają się ludziom, którzy zmieniają swoje zainteresowania”.

Całe życie inżyniera sprowadza się do bycia inżynierem, bo uważa, że wszystko już ma z głowy i identyfikuje się z pojęciem: inżynier.

„A są miliony rzeczy, które można robić; on jednak porusza się jedną tylko ścieżką. Za jakiś czas mu się to nudzi, ma tego dosyć; czuje się zmęczony, wypalony. Wlecze się przez życie…”.

Recenzja książki „Kreatywność”, autor Osho

Dzięki Kreatywności  m.in.:

  • zweryfikujesz swoje poglądy,
  • Twoje życie nie będzie martwym rytuałem,
  • odkryjesz swój sposób na pomysły.

Człowiek został zredukowany do roli widza. Czyta, siedzi przed ekranem, ogląda filmy, mecze, słucha audycji itd. Przez 24h pozostaje w stanie braku aktywności.

„Bierz udział w życiu! Tak głęboko, tak całkowicie, jak tylko potrafisz. […] Jeśli chcesz wiedzieć, czym jest taniec — nie idź oglądać tancerza, sam naucz się tańczyć, zostań tancerzem. Jeśli chcesz czegokolwiek się nauczyć — musisz brać w tym udział”.

„To jedyna prawdziwa i właściwa droga poznania. A twoje życie nabierze wielkiego znaczenia”.

Jak zamówisz u mnie recenzję książki?

A więc tak, niezmordowany autorze swojej ukochanej książki.

Wystarczą mi 2 odpowiedzi na pytania:

  1. O czym jest e-book (napisz z grubsza np.: jakie porusza kwestie lub problemy).
  2. Do kogo jest skierowany?

Poproszę również o przesłanie e-booka. Podpiszę klauzulę o poufności, jeśli będzie taka konieczność. Zaraz otrzymasz wycenę z terminem ukończenia tekstu.

Jeśli moja propozycja będzie ok, przesyłam umowę o dzieło. Dokument szyty na miarę przez panią adwokat, Joannę Legun. Wystawiam faktury bez VAT.

Książkę przeczytam i napiszę recenzję do pięciu dni. Opcjonalnie zbieram potrzebną dokumentację ze źródła, nie z pokłosia informacji.

Wsio.

Zapraszam po recenzję.

Autor

Mariusz Litwinienko

Opracowuję język komunikacji i tworzę pomysłową wizję produktu lub usługi. Pomagam m.in. małym firmom i osobom kreatywnym działać w świecie cyfrowym i angażować klientów (artykuły, one page, landing page, recenzja książki).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *