Artykuł NIE jest sponsorowany

Książka nie tylko dla copywritera

Jak rozpoznać i bronić się przed manipulacją?

Recenzja książki.

Przyda się lektura.

Minęło trochę czasu od pierwszego wydania „Wywierania wpływu na ludzi”, ale ludzie to nadal „żyzny grunt” pod manipulację i nadal przechodzą na automatyczny i bezrefleksyjny mechanizm ulegania innym. Ustępują częściej, niż kiedyś? Hmmm…

Widzisz błędne koło? Chcesz postawić na swoim i odprawić oszusta, ale nie wiesz, jak zareagować?

Cialdini pomoże.

Robert Cialdini, naukowiec i profesor psychologii społecznej, był ofiarą — łatwym celem. Naciągali go, bałamucili i wykorzystywali jego naiwność.

Dlatego zainteresował się technikami perswazji. Wybadał, jakie stosowane są najczęściej i z najlepszym skutkiem przez zawodowców wpływu społecznego (m.in. sprzedawców i specjalistów od reklamy).

Studiował prace innych badaczy, np. trzech psychologów, którzy przyłączyli się do sekty, żeby odnotować wzorzec zachowania wyznawców.

Też infiltrował interesującą go grupę, ukrywając swoją tożsamość. Obserwował różne organizacje i instytucje, które zajmują się nakłanianiem ludzi do powiedzenia „tak”.

Autor przeanalizował wiedzę i wyciągnął wnioski. Przełożył trudne i złożone procesy postępowania ludzi na język zrozumiały dla każdego.

Recenzja książki „Wywieranie wpływu na ludzi”, autor Robert Cialdini

Z Wywierania… dowiesz się m.in.:

  • o technikach manipulacji,
  • jak działa perswazja na przykładach z życia,
  • jak bronić się przed manipulacją.

Przeczytasz o podstawowych zasadach, które żądzą psychiką społeczną i o tym, jak bezmyślnie i impulsywnie ulegają ludzie pod ich wpływem.

Dzięki informacjom, które zebrał, rozpoznasz metody perswazji stosowane na Tobie i będziesz wiedział, co z tym zrobić. Obronisz się przed manipulantem, a na przyszłość zachowasz dystans do podobnych kombinacji.

Autor

Mariusz Litwinienko

Opracowuję język komunikacji i tworzę pomysłową wizję produktu lub usługi. Pomagam m.in. małym firmom i osobom kreatywnym działać w świecie cyfrowym i angażować klientów (artykuły, one page, landing page, recenzja książki).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *