FAQ

Poznaj najczęściej zadawane pytania dotyczące współpracy i projektowania tekstów.

# Zaczynamy

Napisz, czego potrzebujesz. Skorzystaj z maila lub formularza kontaktowego. Zlecenie wyceniam na podstawie informacji, jakie dostanę od Ciebie.

Jeśli zdecydujesz się — działamy.

Przesyłam brief, formularz z pytaniami i umowę, w której nie ma żadnych ukrytych paragrafów. To standardowy dokument sporządzony przez adwokata, który otrzymują moi zleceniodawcy.

Czy cena jest zależna od długości tekstu?

Dostajesz wycenę za całość. Kiedy projektuję tekst, układam strategię, tworzę plan i nie przeliczam tego na liczbę słów. Natomiast w mojej ofercie jest też artykuł ekspercki na blog i orientacyjna cena dotyczy właśnie zzs (znaki ze spacjami).

Zamawiam pakiet tekstów na WWW. Czy wycenisz taniej?

Tak. Kiedy zamówisz pakiet zapłacisz mniej, niż w przypadku usług osobnych.

Dostanę fakturę?

Tak. Po zakończonym zleceniu wystawiam na żądanie fakturę bez Vat.

Tekst, który przedstawia sprzęt ogrodniczy, to tzw. landing page.

# Piszę recenzję książki i komiksu

Ale zanim zabiorę się za tekst, zadam Ci 2 pytania:

  1. O czym jest e-book lub komiks (napisz z grubsza np.: jakie porusza kwestie lub problemy).
  2. Do kogo jest skierowany?

Poproszę również o przesłanie e-booka lub e-komiksu. Podpiszę oczywiście klauzulę o poufności, jeśli będzie taka konieczność.

Zaraz otrzymasz wycenę z terminem ukończenia tekstu.

Jeśli moja propozycja będzie ok, przesyłam umowę o dzieło. Dokument szyty na miarę przez panią adwokat, Joannę Legun. Wystawiam faktury bez VAT.

Książkę lub komiks przeczytam, wyciągnę esencję, która zachęci czytelników do kupienia i napiszę recenzję do pięciu dni. W cenie pomysłowa notka o Tobie.

Przykład tekstu, tak zwany blurb, czyli notka o książce, promocja książki. Pomysłowa notka dla e-booka.

# Projektowanie tekstów na stronę

Wycena projektu. Jakie potrzebuję informację

Co tekst, to inna dziedzina, sektor lub przeznaczenie. Twoja inwestycja zależy m.in. od tego:

  • kto jest odbiorcą tekstu/do kogo piszę,

  • czy zamawiasz 1 tekst, czy pakiet;

  • jaka jest tematyka tekstu i gdzie będzie publikowany;

  • jaki jest cel tekstu (sprzedaż, zainteresowanie marką, edukacja grupy docelowej).

Wyślij mi maila: kontakt@liternia.pl albo skorzystaj z formularza kontaktowego.

O co chodzi z briefem?

Brief to formularz z pytaniami.

Przesyłam kilka pytań, bo wiedza z odpowiedzi reprezentuje Ciebie, Twoją działalność i rzetelnie odzwierciedla Twoją ofertę.

Wiem, że poświęcisz czas na udzielenie mi odpowiedzi, ale to cenne informacje, które wykorzystam najlepiej, jak potrafię do napisania skutecznego tekstu sprzedażowego.

Jak długo projektujesz tekst?

To zależy od rodzaju i od długości treści. Dobry tekst domaga się czasu. Jest jak rzeźba, która powstaje z surowego pnia. Najpierw ciosana z grubsza, później obrabiana, a dopiero na końcu dopracowywana w szczegółach.

Przy projektowaniu tekstu rolę dłut odgrywają: psychologia, dobrane słownictwo, techniki copywritingu i narzędzia dobrego stylu.

Kilka dni. Na pewno tyle potrzeba na przygotowanie wszystkich warstw, które będą później pracować na Twój sukces.

Od czego zależy długość tekstu?

Od ceny i złożoności oferty. Jeśli cena produktu lub oferty jest wysoka, klient potrzebuje racjonalnego uzasadnienia, dlaczego warto wydać pieniądze.

A jeśli chodzi o złożoność oferty, to można w prosty sposób opisać, jaki rozwiązuje problem. Jednak specjalista ma sprecyzowane potrzeby, zwraca uwagę na detale (jak specyfikacja techniczna) i często na ich podstawie podejmuje decyzje o zakupie.

Czy piszesz teksty próbne?

Nie. Angażuję się w każdy projekt, dlatego każda chwila spędzona na pisaniu, jest dla mnie cenna. Ale możesz zerknąć na teksty sprzedażowe do mojego portfolio. Znajdziesz w nich zasady copywritingu i webwritingu, konkrety i zauważysz nieszablonowo podejście, zmyślne określenia i wyrobisz sobie zdanie o moich tekstach.

A jak z prawami autorskimi?

Gdy opłacisz zlecenie, przesyłam prawa autorskie i przechodzą na Ciebie. W umowie jest wyjaśnione albo ustalimy zasady. Do momentu, kiedy zlecenie nie jest opłacone, teksty są moją własnością i nie możesz ich używać.

Czy poprawki też są wliczone w cenę?

Tak. W cenie masz dwie poprawki. Jeśli znajdziesz coś, co Ci nie pasuje, poprawiamy, w końcu tekst ma być idealny. Natomiast, jeśli chcesz zmienić strategię projektu, dodać informacje lub zmienić całkowicie tekst i wszystko to wychodzi poza nasze wcześniejsze ustalenia, oczywiście wyceniam taką możliwość, bo będzie to wymagało ode mnie dodatkowej pracy.

Przykład tekstu na zakładkę „O mnie”, w którym zastosowałem storytelling.
Przykład tekstu na zakładkę „Poznajmy się”, w którym posłużyłem się storytellingiem.

Napisz, jaki tekst potrzebujesz